Re: wydajnosc dyskow twardych

Autor: Filip Ozimek <filip_at_mielonka.polbox.pl>
Data: Sat 13 Aug 2005 - 16:22:26 MET DST

Goldberg wrote:

> Wiadomo zo wieksza gestosc zapisu wplywa na
> wydajnosc dysku, ale poniewaz w obydwu dyskach zastosowano takie same talerze
> wiec teoretycznie powinny zachowywac sie podobnie. tymczasem roznica byla
> naprawde zauwazalna. nie pamietam w tej chwili dokladnie, ale w HDTachu 3.0
> bylo chyba ponad 10 MB/s roznicy zarowno przy odczycie jak i zapisie danych.
> Sprawa ta nie daje mi spokoju dlatego postanowilem napisac na te liste ;)

        Rozkręciłem niedawno Samsunga 20 GB, a ponieważ było to pomieszczenie o
zamkniętym obiegu powietrza i do tego filtrowane, to kurzu w powietrzu
było mało. Dysk działał bez obudowy, system się ładował itp. Obserwacje:
był tylko jeden talerz, i jedna głowica z jednej strony i do tego wydaje
mi się, że tylko na części talerza były zapisane dane, tj. przy odczycie
z różnych 'miejsc' logicznych głowica nie przekraczała pewnego rejonu.
Wniosek: to co podaje producent może nie mieć żadnego znaczenia, ot taka
informacja dla tych, co kolekcjonują dane techniczne i kierują się nimi
przy kupnie oraz wydaje im się, że to jest ważne.

--
| Natura jest w rzeczywistosci o wiele bardziej skomplikowana niz  |