Re: wydajnosc dyskow twardych

Autor: <goldbergWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Mon 15 Aug 2005 - 22:28:13 MET DST

>e, tj. przy odczycie
> z różnych 'miejsc' logicznych głowica nie przekraczała pewnego rejonu.

hmm, moze w starszych modelach dyskow bylo to rozwiazywane jakos inaczej ;)
od pory tych 20-tek pojawilo sie juz kilka nowszych serii dyskow ;)
wydaje mi sie, ze gdyby wykorzystywano tylko jakis obszar talerza to wtedy
mniejsze dyski uzyskiwałyby średnio wyższe transfery. Ponieważ na początku
talerza dyski osiągają większe transfery, które się obniżają im bliżej do
środka, to jeżeli wykorzystana byłaby tylko powierzchnia od początku do na
przykład 3/4 talerza do środka, średnia musiałaby być wyższa.
A w przypadku który opsiywałem było dokładnie odwrotnie.
Ma ktoś jakieś pomysły?

Pozdrawiam
Goldberg