rozdzielczości laptopów

Autor: Wiktor S. <wswiktorSP_at_AMpoczta.fm>
Data: Sat 13 Aug 2005 - 14:44:40 MET DST

Dlaczego matryce laptopów mają takie dziwne rozdzielczości, np. 1680x1050,
1280x800? Proporcje ekranu też są w każdym modelu na oko inne.
Czy jedno jest kompensowane przez drugie?
Normalne rozdzielczości mają proporcje 4:3, i takie też są normalne
monitory...
Wspomniane 1680x1050 to maczek od którego oczy bolą, dzielone przez 2 (o ile
taki tryb będzie dostępny) daje 840x525, czyli mniej niż 800x600, a
rozdzielczości pośrednie będą brzydkie i nieostre, pewnie też o innych
proporcjach.
Ktoś był pijany czy takie rozdzielczości ustalano rzutem kości?

Dla świętego spokoju chcę kupić 1024x768, ale czy w takim laptopie ekran
będzie na pewno 4:3?
Ze względu na rodzaj pracy zależy mi na braku zniekształceń przez jakieś
łajdskriny i rozdzielczości z kosmosu.

--
Azarien