Re: rozdzielczości laptopów

Autor: Neas <neas_at_neas.invalid>
Data: Sun 14 Aug 2005 - 02:56:06 MET DST

Wiktor S. pisze:

> Dlaczego matryce laptopów mają takie dziwne rozdzielczości, np. 1680x1050,
> 1280x800? Proporcje ekranu też są w każdym modelu na oko inne.
> Czy jedno jest kompensowane przez drugie?
> Normalne rozdzielczości mają proporcje 4:3, i takie też są normalne
> monitory...
> Wspomniane 1680x1050 to maczek od którego oczy bolą, dzielone przez 2 (o
> ile taki tryb będzie dostępny) daje 840x525, czyli mniej niż 800x600, a
> rozdzielczości pośrednie będą brzydkie i nieostre, pewnie też o innych
> proporcjach.
> [...]

Mój boże, czy Ty skończyłeś podstawówkę? Nie przyszło Ci do głowy, żeby
podzielić wysokość matrycy przez szerokość, a następnie ilośc pikseli w
pionie przez ilość w poziomie i sprawdzić, czy wychodzi to samo?

Zniekształcenia nie powstają od tego, że matryca nie ma 4:3, tylko do tego,
że matryca ma np. 4:3 czy cokolwiek (pod względem wielkości w rozumieniu
dosłownym), ale proporcje rozdzielczość natywnej/optymalnej są już inne.

--
Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl