Re: Wodne chlodzenie (bylo: Re: czy zalilacz wytrzyma bez wentyla ?)

Autor: PhoeniX <fenio_at_autograf.pl_[wytnij_to_ANTYSPAM>
Data: Fri 12 Aug 2005 - 13:44:07 MET DST

Piotr <piotr@alpha.net.pl> napisał:
> daja jakies podkladki izolujace, ale do konca im nie ufam;)

Jak jesteś taki nieufny to lepiej nie bierz się za wode w kompie ;)

> Zeby
> uzyc tego bloku trzeba pewnie przelutowac stabilizatory, znaczy
> dorobic im dluzsze przewody, i tu pierwsze pytanie, jakich uzyc
> (przekroj, opor itp)?

Takie aby dawały jak najmniejszy opór. Zobacz na nóżki stabilizatorów i
dobierz kabel z żyłą o średnicy nie mniejszej niż nóżka.

> Po drugie, jak sie domyslam, w zasilaczu grzeja
> sie nie tylko stabilizatory, wiatrak chlodzi tez inne elementy,
> slowem dba o dobra atmosfere wewnatrz zasilacza;) Wiec takze tu mam
> watpliwosc: na ile krytyczny jest obieg powietrza dla innych
> elementow? Dla jakich?

Rezystory,transformatorek,cewka. To zależy jaką masz temperature w obodowie,
jak obciążony zasilacz i jaki to jest zasilacz. Najlepiej to jak sam
sprawdzisz temperatury na otwartym zasilaczu po jego wygrzeniu i wyłączeniu.

> Czy mimo wszystko konieczne bedzie
> zamontowanie jednego wiatraka na caly komputer? (bloki beda na
> procesorze, chipsecie, grafice, dysku twardym, i (mam nadzieje;)
> zasilaczu).

Na pewno było by to bezpieczniejsze niż 100% chłodzenia pasywnego ale z
drugiej strony mija to sie z celem chłodzenia wodnego.

--
\\MSI_KT880_Delta _Athlon-XP 2600+ Thoroughbred_ R9500Pro___/