Re: Chlodzenie CPU

Autor: Andre <andrehull_at_poczta.fm>
Data: Thu 11 Aug 2005 - 12:31:39 MET DST

Piter wrote:

> Tak marketing. Zawsze myslalem ze wszystko ponizej 25 dB jest nie
> slyszalne dla ludzkiego ucha :P Jednak 16 dB u TT jest zauwazalnie
> cichcesz niz 18.5 dB u gigabyte.

e to wszystko sie zgadza... 16 to mniej niz 18.5 :)
myslalem ze mowiles odwrotnie...

> Gigabyte w trybie silent byl troszke
> bardziej slyszalny a jak krecil sie na maxa to byl juz za bardzo
> slyszalny :( wszystko oczywiscie zalezy od pozostalych komponentow.
> Jak ktos ma super smigielko na chipsecie to go nie uslyszy :)

no u mnie nie ma maxymalnej ciszy ale glosno nie jest. chipset w ogole
nie ma wentyla ale za to w budzie mam 4 dodatkowe 80x80 ale te sa
skrecone i malo slyszalne.

> Podsumowujac lekko skrecony TT jest wogole nie slyszalny i znacznie
> wydajniejszy niz 3d cooler w trybie silent. Umnie roznica jest okolo
> 10 stopni w stresie!!

hmm... ale ja musze zrobic niestety wlasne podsumowanie... nie mam
dziur w plycie... jedynie montaz do socketa wchodzi w gre... a nie
probowales tego gigabyte'a przesmarowac jakims wd-40? moze akurat cos
by dalo...

szukam juz dosc dlugo dla siebie odpowiedniego coolera bo teraz uzywam
starego radiatora gigabyte i wentyla ktory sie kreci na 1200rpm ale to
w rezultacie daje ok 60-65st w stresie. niby wartosc dopuszczalna ale
jednak wolalbym troche chlodniej. myslalem ze ten gigabyte 31-sd bedzie
odpowiedni ale jak ma mi pasc po roku to nie usmiecha mi sie wydawanie
co rok 130zl... ehh...

--
pozdrawiam
  Andre