Re: Chlodzenie CPU

Autor: Piter <spamtrap_at_honda.bt.pl>
Data: Thu 11 Aug 2005 - 15:57:06 MET DST

Użytkownik "Andre" <andrehull@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:ddf9eb$q95$1@news.onet.pl...

> no u mnie nie ma maxymalnej ciszy ale glosno nie jest. chipset w ogole
> nie ma wentyla ale za to w budzie mam 4 dodatkowe 80x80 ale te sa
> skrecone i malo slyszalne.

Tez nie mam na chipsecie wentyla. Mam dwa wentyle 92 mm (skrecone na okolo
5V) do dyskow
Jeden 120 mm (tez okolo 5V) z tylu. Dwa 2x80 mm w lewym boczku. Sa to Arctic
coolingi z TC. Kreca sie bardzo wolno i sa bardzo ciche.
Nowe chlodzenie CPU zaklocilo troszke obieg powietrza :( Wentyle z lewego
boczku juz nie dmuchaja na chipset bo TT go przykryl :(
Wszystko jednak chodzi stabilnie a na CPU w stresie 46-49 stopni. Wczesniej
mialem 58-59 w big tower i okolo 65 w obudowie midi tower a wszystko na 3d
coolerze.

Calosc aktualnie wyglada tak:

http://www.budmix.net/P8101627.JPG

> hmm... ale ja musze zrobic niestety wlasne podsumowanie... nie mam
> dziur w plycie... jedynie montaz do socketa wchodzi w gre... a nie
> probowales tego gigabyte'a przesmarowac jakims wd-40? moze akurat cos
> by dalo...

Probowalem. Bylo WD40 i smar. Rozebralem wiatraczek na czesci.
Przesmarowalem wszystko co sie kreci. Nie pomoglo :(

> szukam juz dosc dlugo dla siebie odpowiedniego coolera bo teraz uzywam
> starego radiatora gigabyte i wentyla ktory sie kreci na 1200rpm ale to
> w rezultacie daje ok 60-65st w stresie. niby wartosc dopuszczalna ale
> jednak wolalbym troche chlodniej. myslalem ze ten gigabyte 31-sd bedzie
> odpowiedni ale jak ma mi pasc po roku to nie usmiecha mi sie wydawanie
> co rok 130zl... ehh...

A patrzyles cos podobnego do tego:
http://www.angela.pl/index.php?action=TowarPokaz&id_towaru=904

Wydaje mi sie ze to jest normalnie zapinane. Przynajmniej do P4.
Jesli chodzi o Gigabyte byc moze trafilem poprostu na kiepski egzemplarz :(

--
[   Asus P4C800-E Deluxe & P4 3.2 GHz HT & 2*512 MB PC3200   ]
[      TEAC CD-540E & TEAC CD-W512EB & 2*SP1213C Raid 0      ]