Re: Proc + plyta - ymiana na nowsze

Autor: Jacek Ostrowski <jacostr_at_z.pl>
Data: Wed 10 Aug 2005 - 14:56:12 MET DST

Jan_Valjean napisał(a):
> mam durona 1300, 512 ramu ddr266, grafika radeon 9250 na plycie matsonica
> 8137c.
> Chce wymienic proca i plyte na cos nowszego, itu pytanie na co, w kazdym
> razie ma byc wyraznie szybciej i lepiej przy mozliwie niskich kosztach
> wlasnych.
> Co kupic?? wazny stosunek jakosci(wydajnosci) i ceny.

Może to informacja nie do końca na temat, ale może się przyda -- przy
tej samej płycie i procesorze wymieniłem procesor na Durona 1800 (169 zł
+ przesyłka, nowy z Allegro). Pozwoliło to na zmianę taktowania FSB na
133 MHz. Wzrost indeksów prędkości operacji stało- i
zmiennoprzecinkowych wyniósł 39%, a szybkości dostępu do pamięci 45%
(SiSoft Sandra). W praktyce czas potrzebny na wykonanie różnych
przetwarzań spadł do 2/3 - 3/4 potrzebnego poprzednio (mówię tu zarówno
o mieleniu 3 tys. plików skryptem w Perlu, jak i kodowaniu DivX).

Pozdrawiam

J.