Re: ile prądu zużywa taki serwerek

Autor: Atlantis <marekw1986_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Tue 09 Aug 2005 - 21:59:03 MET DST

LiT wrote:

> Procek, płyta, pamięć, dysk... z 80W trzeba liczyć (zakładam, że
> monitor wyłączony). Raczej w przeciągu miesiąca trochę rachunek
> podskoczy.

A podskoczy raczej o kilka czy kilkanaście złotych? ;) No i jaka jest
różnica w stosunku do innej opcji - zakupu sprzętowego routera?
Osobiście skłaniałbym się w stronę postawienia prostego serwerka ze względu
na uniwersalność, ale gdy miało się okazać, że rodzinka będzie się czepiać,
że to bydle żre prąd... :)
Monitora przy tym kompie w założeniach ma nawet nie być. ;)

> Pasywne chłodzenie (duże radiatory, wolnoobrotowe wiatraki w
> zasilaczu, cichy dysk zawieszony na gumkach... ;))

Właśnie taki mam zamiar. ;)

> Wyjęcie wszystkich zbędnych rzeczy ze środka, wyłączenie innych

Właściwie miałem zamiar zostawić tylko to, co niezbędne: Płyta, procek,
pamięć, sieciówka (lub dwie) i HDD.

> nieużywanych w BIOSie (ale to ostatnie nie wiem czy ma wielki wpływ
> na pobór prądu - w końcu to dwie kości do serial port, jedna do
> równoległego... Chyba, że jeszcze jakiś sound onboard...

Nie ma, płyta w standardzie AT, a tam z reguły nie było żadnych bajerów na
płycie. ;)

Pozdrawiam!!!

Atlantis