Re: ile prądu zużywa taki serwerek

Autor: LiT <ltkascha.skasujto_at_bez.spamu.op.pl>
Data: Wed 10 Aug 2005 - 13:15:23 MET DST

Atlantis wrote:
> A podskoczy raczej o kilka czy kilkanaście złotych? ;)

Ha... Nie jestem profi w tej dziedzinie, bo to jakieś kosinusy wchodzą w
obliczenia... Wg mnie to raczej kilkanaście zł... Zakładając 80W mocy i komp
chodzi całą dobę (24h) wychodzi niecałe 2kWh na dobę. Razy 30 dni (średnio)
w miesiącu daje nam to 60kWh. Nie wiem ile kosztuje w PL 1kWh (pewnie jakieś
20gr) da nam to z grubsza 12zł. :) Ale biorąc pod uwagę te ichniejsze
kosinusy, to mogę się mylić. Niech się lepiej fachowcy w tej dziedzinie
wypowiedzą.

> No i jaka jest różnica w stosunku do innej opcji - zakupu sprzętowego
> routera?

A bo ja wiem... Na moje oko sprzętowy router nie powinien pobierać więcej
niż 10-20W...

> Osobiście skłaniałbym się w stronę postawienia prostego serwerka ze
> względu na uniwersalność, ale gdy miało się okazać, że rodzinka
> będzie się czepiać, że to bydle żre prąd... :)

Każde dodatkowe urządzenie elektryczne żre prąd... Nawet te w trybie
standby. Jeśli teraz policzysz każde standby po 3W to się zdziwisz. U mnie:
TV, beamer, DVD, Video, sat analog, sat digital, amplituner, dsl modem, komp
(chyba że na listwie wyłączę), mikrofalówka (zegarek!) to wyjdzie Ci ze 30W!
A te 3W to w większości przypadków pobożne życzenie...

>sieciówka (lub dwie) i HDD.

No chyba koniecznie dwie... Chyba, że routing na SDI... :D

--
Pozdro
Tadek