Re: ile prądu zużywa taki serwerek

Autor: LiT <ltkascha.skasujto_at_bez.spamu.op.pl>
Data: Tue 09 Aug 2005 - 21:09:43 MET DST

Atlantis wrote:
> Czy obecność takiego sprzętu będzie wyraźnie
> zauważalna na rachunku za prąd, czy raczej tego nie odczuję? ;)

Procek, płyta, pamięć, dysk... z 80W trzeba liczyć (zakładam, że monitor
wyłączony). Raczej w przeciągu miesiąca trochę rachunek podskoczy.

> Jest jakiś tani i prosty sposób na a) wyciszenie

Pasywne chłodzenie (duże radiatory, wolnoobrotowe wiatraki w zasilaczu,
cichy dysk zawieszony na gumkach... ;))

>b) ograniczenie apetytu na prąd w tego typu sprzęcie?

Wyjęcie wszystkich zbędnych rzeczy ze środka, wyłączenie innych nieużywanych
w BIOSie (ale to ostatnie nie wiem czy ma wielki wpływ na pobór prądu - w
końcu to dwie kości do serial port, jedna do równoległego... Chyba, że
jeszcze jakiś sound onboard...

--
Pozdro
Tadek