ile prądu zużywa taki serwerek

Autor: Atlantis <marekw1986_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Tue 09 Aug 2005 - 11:15:19 MET DST

Witam!!!

Prawdopodobnie za dwa lub trzy miesiące będę miał założoną neostradę,
chciałbym podzielić łącze na kilka komputerów (co najmniej dwa, może trzy) i
zrobić w tym celu niewielki router - serwer, w tym celu użyję starego kompa
na P166, jeśli będzie to konieczne włożę jakiegoś PII. Głównym zadaniem ma
być dzielenie Internetu, ale chciałbym też przy okazji używać go do
przechowywania i udostępniania plików przez SMB, ściągania przez p2p za
pomocą mldonkey'a oraz podniesienia własnych umiejętności w zakręcie
działania i obsługi sieci komputerowych. ;)
Mam tylko jedno pytanie. Ile prądu może zużywać taki serwerek, zakładając,
że będzie pracował przez większą część dnia, ale niekoniecznie w nocy, tylko
wtedy, gdy będę coś ściągał mogę go zostawić włączonego. Czy obecność
takiego sprzętu będzie wyraźnie zauważalna na rachunku za prąd, czy raczej
tego nie odczuję? ;)
Niby sprzętowy router ADSL zużywa mniej prądu, ale ma o wiele mniejsze
możliwości konfiguracyjne oraz edukacyjne. ;) Czy ta różnica jest znaczna? Z
tego co wiem, to sporo osób używa starego sprzętu komputerowego jako
domowych routerów albo serwerów.
Jest jakiś tani i prosty sposób na a) wyciszenie b) ograniczenie apetytu na
prąd w tego typu sprzęcie?

Pozdrawiam!!!

Atlantis