Re: Notebook - t23 czy R50e?

Autor: macminer <macminer-beztego_at_polbox.com>
Data: Tue 09 Aug 2005 - 19:17:43 MET DST

Artur Frydel wrote:

> [...]
> Stoję przed wyborem;
>
> Używany poleasingowy t23 (z http://laptops.pl)
> Nowy R50e.
>
> R50e.
> Różnica w cenie to około 700zł i jestem gotów dopłacić do nowego IBM,
> tylko nie wiem co ludzie sądzą o tych tanich R50e? Ma ktoś z grupowiczów
> coś takiego na stanie? Używa? Co o nich sądzicie? Trochę się obawiam, że
> to jakaś "taniocha" i (pomimo marki) mogą być z tą serią kłopoty (AFAIK to
> IBM już kiedyś wypuścił laptopa "babola" - niedawno było o tym na grupie).

Dość solidna, ale też "made by Acer for IBM", a nie projektowane i
składane w fabrykach IBM.

> laptopów... Niby można wykupić 6 miesięczną gwarancję, ale czy to
> faktycznie jest gwarancja, a nie nabijanie klienta w bambuko? Macie
> doświadczenia z takimi używanymi/regenerowanymi notebookami?

Jeśli gwarancja jest w formie pisemnego dokumentu, to obowiązuje i już.
Jeśli tylko ustna albo zawarta w reklamie (ofercie), to teoretycznie też
obowiązuje, ale w praktyce ciężko dochodzić swoich praw. Posłużę się
cytatem:

"Udzielenie kupującemu gwarancji następuje bez odrębnej opłaty przez
oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub
reklamie, odnoszących się do towaru konsumpcyjnego; określa ono
obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy właściwość
sprzedanego towaru nie odpowiada właściwości wskazanej w tym
oświadczeniu. Istotnym novum jest tu możliwość udzielenia gwarancji w
reklamie. Jeśli więc np. folder reklamowy zawierać będzie zarówno
zapewnienie co do cech samochodu (np. trzy lata gwarancji na lakier)
oraz obowiązki gwaranta (np. w razie uszkodzenia bezpłatna naprawa w
jednym z warsztatów) stanowić to będzie samodzielną podstawę roszczeń
gwarancyjnych nawet w wypadku nie uzyskania od sprzedawcy dokumentu
gwarancji." (http://www.niepelnosprawni.info/labeo/app/cms/x/5110)

--
  |. .|     <|/   {# macminer
  |_-_|      |   {## @polbox.com