problem ze starszym komputerem

Autor: ..::| daVid |::.. <dawid_krosnik_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 09 Aug 2005 - 10:44:14 MET DST

Przez ok. 1,5 roku nie korzystalem z komputera. Po tym czasie postanowilem
uruchomic mojego staruszka. Na poczatku windows 98 se sie ladowal bez problemu,
ale w momencie gdy mial sie pokazac pulpit, to pokazal sie czarny obraz i nic
sie nie dzialo (pomagal tylko reset). Teraz dzieja sie inne rzeczy. A mianowicie
komputer sam sie restartuje: czasami podczas sprawdzania pamieci, czasami
podczas instalowania Windowsa 98 (zaczalem go od nowa instalowac, bo myslalem ze
poprzedni problem jest spowodowany wysypaniem sie windy), czasami sie resetuje
podczas wykrywania urzadzen IDE. Pomyslalem ze moze jakas karta/dysk powoduje
konflikt, wiec odlaczylem wszystko i zostawilem tylko:
- procek k6 300@333
- s3 trio 1 mb
- hdd seagate 1,7 GB
- 128 dimm 133 mhz
Proble nie ustapil :(
Przed odlaczaniem poszczegolnych podzespolow konfiguracja byla nastepujaca:
- amd k6 300@333
- s3 virge dx 4mb
- voodoo2 16 mb (albo 12mb, nie wiem dokladnie)
- karta optisound 16 na ISA
- siec 3com na ISA
- 2x usb na sledziu
- seagate 1,7 GB
- teac 40x
- zasialacz (jakies noname ;) 200W AT
- 1x 128 dimm 133mhz, 1x 32 dimm 66mhz, 2x 16 simm (dodam ze komputer wykryl
pelne 192mb, mimo iz zastosowalem chyba wszystkie rodzaje kosci jakie mozna do
niego wsadzic ;))
- plyta shuttle spacewalker hot-569a, chip: intel 430tx
- dodam jeszcze na koniec, ze myszke mam podlaczona do ps/2 na sledziu i
posiadam 2 porty usb - tez na sledziu (moze to byc istotne, bo takie wiekowe
komputery zwykle nie posiadaly jeszcze usb i myszek na ps/2 :)