Re: Pytanie dotyczące pamięci RAM

Autor: Paweł <pavelp_at_op.pl>
Data: Fri 05 Aug 2005 - 18:42:19 MET DST

aidahow napisał(a):

> Szybsza pamięc zawsze będzie działała na wolniejszych ustawieniach - mając
> zapas a tym samym możliwość wyśrubowania timingów.

Czymkolwiek są te timingi, złapałem ideę :) .

> Hm, z tego co wyczytałem to Twoja obecna pamięc chodzi jako 266MHz- co nie
> koniecznie znaczy, że rzeczywiście jest taktowana 266MHz (być może to 400
> taktowana wolniej - sprawdź). Natomiast jeśli Twoja płyta obsługuję także i
> 400 (PC3200) to z działaniem nie będzie problemów. Tylko, że Twoje wszystkie
> kości będą pracować z jedną częstotliwością a więc w takiej konfiguracji z
> 266 - bo na 400 nie wyrobia ta wolniejsza (o ile rzeczywiście jest 266 a nie
> tylko tak ustaiwona

Tylko nie bardzo wiem jak to sprawdzić, ewentualnie przestawić. Bo jeśli
dobrze zrozumiałem, to jest możliwość, że pamięć może pracować z większą
częstotliwością, a może być ustawiona na mniejszą ? Płyta obsługuje na
pewno częstotliwość 400Mhz, a co do pamięci nie mam pojęcia jak to
sprawdzić.

> Inaczej... na płytach bywają różne sloty pamięci, od tych starszych - SIMM
> oraz tych nowszych (obecnie spotykanych) DIMM - SDR i DDR (DDR1 i DDR2).
> Więc zapis DDR SDRAM jest trochę błedny ;) A DDR DIMM oczywisty.

Czyli wnioskuję, że mogę kupić DDR(DDR1) DIMM :) .

> Spoko, a myślisz, że ja się znam? ;)

Wygląda jednak na to, że całkiem całkiem ;). Dzięki za rzucenie mi
trochę światła .