Re: Pytanie dotyczące pamięci RAM

Autor: aidahow <aidahow_at_op.pl>
Data: Fri 05 Aug 2005 - 18:22:25 MET DST

Użytkownik "Paweł" <pavelp@op.pl> napisał w wiadomości

> W związku z tym mam 3 pytania:
> 1. Czy jeśli kupię RAM o częstotliwości 400MHz (co wydaje mi się dobrym
> pomysłem) , to będzie ona działać na mojej płycie ?

Szybsza pamięc zawsze będzie działała na wolniejszych ustawieniach - mając
zapas a tym samym możliwość wyśrubowania timingów.

> 2. Czy warto płacić więcej za większą częstotliwość i czy ma znaczenie,
> jeśli obecna kostka RAM ma mniejszą (chodzi o współdziałanie 2 kostek
> pamięci) ?

Hm, z tego co wyczytałem to Twoja obecna pamięc chodzi jako 266MHz- co nie
koniecznie znaczy, że rzeczywiście jest taktowana 266MHz (być może to 400
taktowana wolniej - sprawdź). Natomiast jeśli Twoja płyta obsługuję także i
400 (PC3200) to z działaniem nie będzie problemów. Tylko, że Twoje wszystkie
kości będą pracować z jedną częstotliwością a więc w takiej konfiguracji z
266 - bo na 400 nie wyrobia ta wolniejsza (o ile rzeczywiście jest 266 a nie
tylko tak ustaiwona

> 3. Czy jeśli test pokazuje mi, że typ magistrali pamięci to DDR SDRAM , to
> mogę kupić DDR DIMM i który z nich jest lepszy ?

Inaczej... na płytach bywają różne sloty pamięci, od tych starszych - SIMM
oraz tych nowszych (obecnie spotykanych) DIMM - SDR i DDR (DDR1 i DDR2).
Więc zapis DDR SDRAM jest trochę błedny ;) A DDR DIMM oczywisty.

> Sorry jeśli to lamerskie pytania, ale strasznie jestem ciekaw jak to jest
> z tymi pamięciami. Ogromnie dzięki za pomoc.

Spoko, a myślisz, że ja się znam? ;)

--
[ pozdrawiam! a i d a h o w | e-mail aidahow@op.pl | gg 5738046 ]
[ ABIT A8N ULTRA | AMD ATHLON64 3000+ @ 3500+ VENICE QVC-100CU+ ]