Pytanie dotyczące pamięci RAM

Autor: Paweł <pavelp_at_op.pl>
Data: Fri 05 Aug 2005 - 18:07:04 MET DST

Witam wszystkich,
mam Athlona 1GH , płytę MSI KT4AV i pamięć RAM 256mb. Chciałbym
rozszerzyć sobie(z wiadomych przyczyn) pamięć RAM. Chciałbym dokupić
kostkę 256 lub 512 mb. Problemem jest dla mnie wybór technologii. Na
opakowaniu płyty napisano, że obsługuje pamięci DDR i częstotliwościach
266, 333, 400. Tymczasem program AIDA pokazuje mi następujące parametry:

Nazwa płyty głównej MSI KT4AV (MS-6712)
Rzeczywista częstotliwość taktowania 133 MHz (DDR)
Efektywna częstotliwość taktowania 267 MHz
Typ magistrali DDR SDRAM
Szerokość magistrali 64-bitowy(a)
Rzeczywista częstotliwość taktowania 133 MHz (DDR)
Efektywna częstotliwość taktowania 267 MHz

W związku z tym mam 3 pytania:
1. Czy jeśli kupię RAM o częstotliwości 400MHz (co wydaje mi się dobrym
pomysłem) , to będzie ona działać na mojej płycie ?

2. Czy warto płacić więcej za większą częstotliwość i czy ma znaczenie,
jeśli obecna kostka RAM ma mniejszą (chodzi o współdziałanie 2 kostek
pamięci) ?

3. Czy jeśli test pokazuje mi, że typ magistrali pamięci to DDR SDRAM ,
to mogę kupić DDR DIMM i który z nich jest lepszy ?

Sorry jeśli to lamerskie pytania, ale strasznie jestem ciekaw jak to
jest z tymi pamięciami. Ogromnie dzięki za pomoc.

--
pozdrawiam
Paweł