Re: PII 400MHz vs. Celeron 466MHz

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 04 Aug 2005 - 16:20:07 MET DST

"Radosław Sokół" dcshrn$epd$1@polsl.gliwice.pl

> Okej, daję w zamian Samsunga 5400 rpm dającego z siebie
> te 30 MiB/s jakieś pewnie ;)

Być może wyraziłem się niedokładnie/niezrozumiale. Chodziło mi
o wymianę dysku na gotówkę. :) I to na taką, za którą będę mógł
kupić dzisiaj nowy dysk w sklepie. ;) I taki dysk, jaki jest
mi potrzebny -- mniej więcej taki, jaki mam. (skoro wg Ciebie
te moje nie są jeszcze staruszkami)

> 15k RPM niespecjalnie -- mogę sprawdzić jedynie 7200
> i 10k ewentualnie, ale też nienajnowsze (jeden zestaw
> sprzed 3 lat, drugi z tego roku).

No, ale mówimy o tych najszybszych. (przynajmniej ja o takich mówię)

> No właśnie to podniesienie jest problemem, bo przez chwilę
> jest rewelacyjnie (ułamek sekundy), a później tragicznie.

Zależy, jak duży jest ten ułamek. Jeśli dysk (rewelacyjnie) podeśle
w tym ułamku 50 MiB -- nie jest źle, bo na razie przeciętne aplikacje
nie osiągają jeszcze gabarytów rzędu 500 MiB i większych. Podobnie
z całą masą danych.

> No właśnie różnica między IDE a SCSI, kiedyś wielka, teraz
> bardzo zmalała i jedynie uniwersalność i jakość wciąż przema-
> wiają za stosowaniem SCSI w stacjach roboczych i serwerach,
> a i tam coraz częściej widzi się SATA z NCQ i macierzowaniem
> (serwery entry-level na przykład).

Już pisałem -- masowość produkcji obniżyła koszty produkcji ATA
i zwiększyła tempo rozwoju tychże. Jednak wydaje mi się, ;) że
ryzykownym nadmiarowo jest stwierdzenie, iż różnice w wydajności
pomiędzy najnowszymi SCSI oraz najnowszymi SATA są symboliczne.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'