Re: Pionowa mysz

Autor: JaromirD <rydberg_at_q2.pl>
Data: Wed 03 Aug 2005 - 15:25:42 MET DST

Misiek wrote:

> Moim zdaniem trackball nie umywa sie do mychy, moze to kwestia
> przyzwyczajenia, ale kiedy pracowalem na trackballu to jakos nie czulem
> tej wladzy nad kursorem. Poza tym praca palcem lub kilkoma jest dl alapy
> bardziej meczaca od pracy nadgarstka.

To nie jest trackball!
To ca sam sobie wymyśliłem jest najbliższe temu właśnie urządzeniu.
Usztywniony uchwyt joysticka, kulka (lub laser - obojętne) pod spodem i
poruszanie "myszą" poprzez przesuwanie całego urządzenia po blacie.

> Tutaj trudno powiedziec ale bydle z tego :) jezeli nie wazy duzo to moze i
> wygodne ale moim zdaniem mycha nie moze byc taka wielka bo komfort pracy
> odlatuje w sina dal.

Jeśli nie waży zbyt dużo to podpórka na dłoń jest wg. mnie bardzo wygodna.
Od razu widać też jak powinna być przesuwana mysz: ze sztywnym
nadgarstkiem, całą ręką. Inaczej tego urządzenia z miejsca ruszyć się nie
da.

> Trzebaby sprawdzic czy ruchy nadgarstekiem w plaszczyznie gora-dol sa
> mniej meczace niz lewa-prawa, ale moim zdaniem w przypadku praworecznych
> ludzi ruch ta mycha w prawo jest klopotliwy z uwagi na to ze nadgarstek
> slabo wygina sie do gory ;)

Popełniasz ten sam błąd co większość ludzi: przesuwasz mysz samą dłonią
wyginając nadgarstek zamiast całą ręką. Ta mysz spełni swoje zadanie tylko
jeśli unieruchomisz nadgarstek i będziesz ją przesuwał po powierzni biurka
poruszając ręką w łokciu dla ruchów lewo/prawo i w barku! dla ruchów w
przód/do tyłu. Coś jakbyś trzymał w dłoni, nomen omen, manetkę.

JaromirD

Odpowiadając zamień "q" na "o".