Re: "Demontaz" Raid 0

Autor: kalika <kalikaaa_54_at_nospam.poczta.fm>
Data: Wed 03 Aug 2005 - 12:03:01 MET DST

> zalezy jak lezy. na starenkiej plycie kt400 przyspieszylo mi wyraznie, bo
> zrobieniu stripa z 2 x 160 maxtora. czas dostepu tez jakby zmalal.

ja uzywalem kiedys na PIII jakiegos zewnetrznego to przy stripie bylo lepiej
o okolo 10% z trasnferem i o okolo 15% z czastem dostepu

> teraz mam dodatkowo 2 x 300 podpiete bez raida do kontrolera sata na pci i
> jak porownuje to ten strip jest srednio 7% wydajniejszy. a 7% to juz nie
> jest nic.

na wbudowanym kontrl w gigabyte K8NS strip z dwoma dyskamia SATA 160Gb
maxtroa daje 4%+ transferu i 6% czasu dostepu wg wdtach

> ale sa takie plyty, ze to niewiele daje, a wieksze niebezpieczenstwo
> utraty
> danych z 2 dyskach po awarii tylko 1 powoduje, ze sie nie oplaca to
> ryzyko.
> jak ktos chce naprawde przyspieszyc raidem 0 to wydatek na porzadny
> kontoler
> jest niezbedny. te integrowane to takie sobie sa

wlasnie z uwagi na to niebezpieczenstwo sens ma 0:1 czy strip z mirrorem no
ale to kosztuje bo 4 dyski trza zapakowac