Re: "Demontaz" Raid 0

Autor: gszydlo <gszydlo_at_o2.pl>
Data: Wed 03 Aug 2005 - 15:11:19 MET DST

A tak przy okazji to RAID na ATA/SATA to jedna wielka lipa. To byl taki
chwyt reklamowy, jak AGP x8 - czyli wszystko po to aby sprzedac :-) Tak na
prawde STRIPPING (RAID 0) ma sens TYLKO i wylacznie w przypadku dyskow SCSI,
a to ze wzgledu na mozliwosc pracy dwoch urzadzen SCSI (dyskow) w tym samym
czasie, w przeciwienstwie do ATA/SATA gdzie w tym samym momencie moze
pracowac tylko jeden dysk (chodzi mi o odczyt/zapis) stad taki maly przyrost
wydajnosci RAID 0 w typowych dyskach. Sprobujcie TO zrobic na SCSI na jakims
sprzetowym RAIDzie to zobaczycie jak smiga :-) Poza tym te RAIDy w plytach
glownych realizuja tylko podstawowe funkcje i stad problem z deaktywowaniem
konfiguracji RAID 0, co na kontrolerach SCSI RAID robi sie bardzo prosto
(mam tu na mysli kontrolery Mylexa <LSI Logic> bo Adaptec robi tez do
kitu)...

Zycze milego i bezpiecznego deaktywowania RAID 0....