Re: Zmiana k. graf. w starym komputerze

Autor: <lev_at_k>
Data: Wed 03 Aug 2005 - 10:58:16 MET DST

JaromirD wrote:

> Do dość starego komputera chciałbym włożyć ciut nowszą kartę graficzną.
> Teraz mam GF 2 MX. Reszta (znaczących) komponentów to: płyta Soltek KAV-75
> z AGP 4x, Athlon 2400+, pamięć 500 MB (SDRAM) i zasilacz Mode-Com FEEL
> 300W. System: Linux.
> Wydajność nie gra pierwszoplanowej roli, choć im szybciej, tym lepiej.
> Zależy mi raczej na jakości obrazu (tu chyba ATI) i ... ciszy więc raczej
> pasywne chłodzenie.

Jeśli chcesz kartę która pochodzi stabilnie na tym PSU i nie będzie
"krzaczyła" ze sterami w 3D pod Linuxem to np. GF 5600 jest
akceptowalnym rozwiązaniem. Używałem na podobnym konfigu i podobnym PSU,
wymagania zasilania ma bardzo niskie (wersja non-ultra), konfig jak
każdy Dżi-Fors pod Linux rewelacyjnie łatwy. Z chłodzeniem można sobie
prosto poradzić - wrzucasz na GPU Zalmana NB-47J (tak miałem) lub NB-32J
i puszczasz dodatkowo niskobrotowy wentyl 80mm/92mm na 5V (używałem do
tego Zalmana FB123, ale może to być taniocha na prowizorycznym śledziu
zamiast ramienia, byle niskobrotowy). Dodam że takie chłodzenie na tych
kartach jest wydajniejsze od stockowych mikro-wentyli no i raczej ciężko
je usłyszeć ;-)

BTW - jaką kartę byś nie kupował, omijaj raczej szerokim łukiem modele z
dodatkowym gniazdem zasilania. Ich wymagania "energetyczne" przerosną na
pewno Twój PSU (czyli odpada np. seria GF 6xxx na NV43 nie mówiąc o
NV40, nie wiem jak to wygląda przy NV43A), z tego samego powodu uważaj
też na Radeony (są bardziej wybredne w materii "jakości zasilania" niż GF).

> I którą tu wybrać?

Najlepszą ;-)

> JaromirD

Pozdrawiam