Re: GA-K8N nForce 4 Ultra-SLI + Athlon64 3000 - Podkręcanie

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Wed 03 Aug 2005 - 11:04:36 MET DST

Dnia Wed, 3 Aug 2005 06:49:08 +0000 (UTC), Uwencjusz napisał(a):

> Jest koleczek, ale on nie dziala!

Jak to nie działa?

> Obroty mam na 2250RPM - byc moze sa to ustawienia defaultowe

Musi działać - to przekręć w drugą stronę do oporu.

> Ale gafa. Jakos tak glupio wyszlo
>
> CPU Frequency z nominalnego 200 MHz zwiekszalem co 20 MHz. Doszedłem do 280MHz
> co daje 2,5 GHz.

Czyli OK

> (Przy takiej czestotliwosi w stresie temp. proca - 36C)

he, he - tak ci się tylko wydaje. Uruchom stress prime 2004 i zobacz jaką
będziesz miał temperaturę po godzinie.

> Przy zwiekszeniu o kolejne 20 do 300MHz system sie wiesza - jest tylko
> mozliwosc na starcie wejsc do biosu.
> Czy to oznacza koniec podkrecania?

Podaj dokładne ustawienia: mnożnik HT, pamięć ustawiona jako 133 MHz? Jakie
napięcie procesora? Czy system jest stabilny (uruchom stress prime 2004 na
kilka godzin). Zapodaj jakiegoś screena z CPU-Z i everest (komputer >
przetaktowanie oraz komputer > czujnik)

> Po podkreceniu z 1,8 GHz na 2,5 GHz w 3dMarkach nie ma zadnych wiekszych
> zmian. Wzrost o ok 1%. Wiem ze to jest program testujacy przede wszystkim
> karty graficzne, ale przy zwiekszeniu czestotliwosci procka o 700MHz
> spodziewalem sie jakiegos znacznie lepszego wyniku.

Masz kijową kartę graficzną, więc wzrostu nie będzie (powinien być wzrost w
starociu 3d mark 2001). Karta nie nadąża za procesorem.

> Natomiast w innych aplikacjach testujacych np SiSoft Sandra, MegaBench itp
> zwiekszenie wydajnosci nawet mnie cieszy. :)

mnie też by to cieszyło :)

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[Venice 2.7GHz@1.4V] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]