Re: UPS - pierwszy start z nowymi akku?

Autor: strOOs <stroos83-cutitforwriting-_at_go2.pl>
Data: Mon 01 Aug 2005 - 13:12:32 MET DST

Użytkownik "lev@k" <lew666SPAMBUSTER@op.pl> napisał w wiadomości
news:dckkr4$t6a$1@theone.laczpol.net.pl...
> Farciarz ;-)

Calosc na nowkach akumulatorach EUROPOWER wyszla 130zl :) Wiec jest sie z
czego cieszyc - chociaz juz sie nie bede tak bal o kompa jak sie burza
zaczyna - 2 lata temu walnelo u mnie na osiedlu w blok i polowa sprzetu
ludziom sie spalila...

> Za ładowaniem na "biegu jałowym" przemawia jedna kwestia - jeśli w
> międzyczasie ups przełączyłby się na tryb bateryjny (np. awaria prądu) to
> podpięty do działającego kompa szybciutko by się rozładował do niskiego
> poziomu (w końcu nie byłby "na starcie" nawet naładowany na max) - a
> akumulatory AGM /bardzo/ tego nie lubią.. A po pełnym

Jako, ze jest ladna pogoda, a u mnie sam z siebie prad nie pada (3km od EC4
lodzkiej, rozdzielnia 30m od bloku;) ) to dalem pod normalnym obciazeniem -
musze dzisiaj kabel dolutowac dla monitora, bo jak na razie to sie jedna
dioda obciazenia tylko swieci... ;)

> naładowaniu możesz sobie AFAIK na spokojnie skalibrować sprzet jako że to
> SmartUPS. BTW - te akku nie mają efektu pamięci więc nawet za pierwszym
> razem można przerwać ładowanie przed ukończeniem i kontynuować potem..

Skalibruje wieczorem, bo musze jeszcze kabel smart singnaling zlutowac:) Nie
mam koncowek COM w domu, a nie bede lecial po jedna do elektronika - to az
glupio by wygladalo;) Znajomy ma caly worek wtyczek to wezme u niego
polutuje wieczorkiem i pobawie sie PowerChute.

> Nie wiem czy tak jest wszędzie - ale np. w 3mieście rzeczywiście się
> ostatnio przydaje mocniej niżby człowiek chciał ;-)

Moj Fortron tego nie widzial - male skoki - ale jak byla ostatnio burza to
znajomego APC BackUSP 400 piszczal przez pol nocy;)

Pozdrawiam
Mikolaj