Re: UPS - pierwszy start z nowymi akku?

Autor: <lev_at_k>
Data: Mon 01 Aug 2005 - 10:00:43 MET DST

strOOs wrote:

> Zakupilem dzis na ryzyk-fizyk USP firmy APC, model SmartUPS 700. Wzialem go
> w ciemno za b. maly procent jego wartosci i okazal sie sprawny - tylko akku
> sa do wymiany.

Farciarz ;-)

> W srodku siedzialy 2x 7Ah 12V. Jutro jade zakupic nowe i tu pada moje
> pytanie.
> Czy jak wloze nowe akku to UPS ma postac "na biegu jalowym" (bez obciazenia)
> zeby je sobie troche podladowac czy od razu dac mu normalne obciazenie i
> niech je laduje w trakcie pracy? Bedzie pod nim chodzil komp na AthlonieXP +
> monitor CRT 19".

Za ładowaniem na "biegu jałowym" przemawia jedna kwestia - jeśli w
międzyczasie ups przełączyłby się na tryb bateryjny (np. awaria prądu)
to podpięty do działającego kompa szybciutko by się rozładował do
niskiego poziomu (w końcu nie byłby "na starcie" nawet naładowany na
max) - a akumulatory AGM /bardzo/ tego nie lubią.. A po pełnym
naładowaniu możesz sobie AFAIK na spokojnie skalibrować sprzet jako że
to SmartUPS. BTW - te akku nie mają efektu pamięci więc nawet za
pierwszym razem można przerwać ładowanie przed ukończeniem i kontynuować
potem..

> patrzac
> na to co sie dzieje u nas z pogoda ostatnio to urzadzonko sie przyda.
> Z gory dziekuje za pomoc.

Nie wiem czy tak jest wszędzie - ale np. w 3mieście rzeczywiście się
ostatnio przydaje mocniej niżby człowiek chciał ;-)

> Pozdrawiam
> Mikolaj

Pozdrawiam