Re: Karta muzyczna zaintegrowana czy inwestować w SB?

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Mon 18 Jul 2005 - 12:23:40 MET DST

Dnia Mon, 18 Jul 2005 10:30:05 +0200, Misiek napisał(a):

> Obawiam sie ze sie mylisz. Sam mam ALC650 zintegrowanego z A&N*X-E Deluxe i
> obciazenie jest wlasciwie zerowe.
> Mialem okazje pracowac na innych plytach z tym ukladem i tam... tez
> obciazenie bylo na poziomie zera.

Zrób test: wyłącz w biosie kodek dźwiękowy i uruchom grę, która ma
możliwość zmierzenia FPS (np Quake3, dźwięk dajesz na high). Zapisz ilość
uzyskanych FPS. Następnie włącz w biosie kodek dźwiękowy i jeszcze raz
zmierz ilość FPS w grze. Zapisz wartość i porównaj ile jest mniej FPS.
Kodeki zintegrowane z płytą główną zwalają sporo roboty na procesor i stąd
mniejsza liczba FPS. Dodatkowe karty dźwiękowe PCI zazwyczaj są bardziej
samodzielne, przez co nie obciążają tak procesora głównego i liczba FPS w
grach jest większa. Różnica ~10% jest z pewnością nie do pogardzenia.

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[Venice 2.7GHz@1.4V] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]