Re: Karta muzyczna zaintegrowana czy inwestować w SB?

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Tue 19 Jul 2005 - 00:23:03 MET DST

Użytkownik "Jolly Roger" <dsbrak@maila.w.pl> napisał w wiadomości
news:123anygi430cn$.eqdq8npmx0k3.dlg@40tude.net...

> Zrób test: wyłącz w biosie kodek dźwiękowy i uruchom grę, która ma
> możliwość zmierzenia FPS (np Quake3, dźwięk dajesz na high).

W praktyce wystarczy wyłączyć (na czas testu) podsystem audio w danej grze.
W gierkach na silniku Q3 jest to jedna komenda w konsoli (ale nie wiem jaka,
trzebaby poguglować). A samo wyłączenie kodeka w biosie czasem może nie
poskutkować, bo coprawda kodeka nie ma (więc - ofkors - nie jest używany)
ale zostaje większość drivera w systemie (dll-e,vxd-y) co czasem może
zafałszować wyniki. Na 100% skutkuje odinstalowane driverów (oczywiście
zachowując plik konfiguracyjny co by po reinstalacji nie konfigurować karty
muzycznej od początku) - wtedy nie trzeba wyłączać kodeka w biosie, choć z
kolei trzeba uważać czy nie zainstalują się automatycznie stery z windowsa
(czyli je też wywalić w razie czego)