Re: Stary komp Vs. CD-ROM

Autor: Jurak <WYPIEPRZTOjurak_at_vp.pl>
Data: Wed 29 Jun 2005 - 17:48:57 MET DST

> Gdy go dostałem CD-ROM był podłączony
> na jednej szelce z HDD jednak nie był widziany ani przez BIOS ani prze
> Win98.

doprowadz do tego aby cdrom byl na osobnej tasiemce (secondary master), a
hdd tez (primary master) Wg mnie plyta napewno ma dwa kontrolery (primary i
secondary), wiec z podlaczeniem nie powinno byc problemu

> Znalazłem też w nim kartę"CD-ROM DRIVE 16BIT I/F CARD" model
> Mitsumi 74-1881A - do której chyba powinnem podłączyć CD-ROM.
> I tu kilka pytań:
> -czy ta płyta rzeczywiście potrzebuje dodatkowego kontrolera do CD ?

watpie zeby potrzebowala!
wejdz do biosu i w standard cmos setup daj wszystko na auto, mozliwe ze po
prostu ktorys master i slave jest ustawiony na disabled i dlatego nie widac
cdka! Jesli go nie wykryje to sprawdz czy dobrze podlaczony jest owy cdrom
(zasilanie, tasiemka - moze jakos luzno siedzi)
Jesli wszystko bedzie dobrze a dalej nie bedzie wykrywac, to proponowalbym
poszukac do tej plyty ostatnij wersji biosu!
Pozdrawiam, Jurak