Re: Linksys WAG54G - zadziała na osiedlu?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 28 Jun 2005 - 01:26:44 MET DST

Użytkownik "Petriwoj" <wp007@wp.pl> napisał w wiadomości
news:d9pua6$7s4$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Dzięki!
> Dla mnie to trochę Black Magic, bo jestem chirurgiem, ale kolega
> informatyk używał takiego hasła z użyciem MAC adresu routera.
> Jednak na razie nie próbowaliśmy tego.

Operator identyfikuje użytkownika po adresie jego karty sieciowej,
trzeba go zgłosić w momencie zawierania umowy. Niektóre routery
dopuszczają ręczną zmianę własnego adresu MAC, tak aby był taki sam
jak tej zgłoszonej kiedyś karty sieciowej. Twój - nie.

> Uważasz, że po zamianie adresu będą mogły pojechać na tym 2
> laptopy i 1 stacjonarny (też przez wifi).

Pojadą, tylko że zasięg tego routera nie jest zbyt duży. Dwie ściany
wystarczą, żeby całkiem stracić sygnał.

> Czy możesz odpowiedzieć wprost: nie muszę walczyć o zamianę
> urządzenia? Pozdrawiam

W zasadzie nie, ale ja bym zdecydowanie namawiał na wymianę tego
routera na inny. Np. na Draytec Vigor 2500 - to dobre urządzenie, z
ogromnymi możliwościami konfiguracji, znakomite dla bardziej
wymagających użytkowników. Ewentualnie tak jak radził Twój informatyk,
coś z Linksysa ale bez wbudowanego modemu ADSL.

A co do terminu zwrotu - sprzedawca nie ma racji. Prawo wymiany towaru
ze względu na niezgodność z umową obowiązuje aż przez dwa lata. Daj mu
np. ten tekst do poczytania, niech się podszkoli:
http://www.skp.pl/pages/sub-pages/publikacje/ulotka_agd.htm . A jak
nie pomoże - postrasz go PIH-em, to zadziała stuprocentowo ;-).

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/