Re: uzywany dysk i SMART - długie

Autor: badworm <nospam_at_post.pl>
Data: Mon 27 Jun 2005 - 19:27:19 MET DST

Michal Kawecki napisał(a):
> Ja pisałem o "badach logicznych", czyli o sektorach z nieprawidłową
> wartością CRC. Może je generować i uszkodzona tasiemka, i zanik
> zasilania, i także uszkodzona elektronika dysku. I oczywiście, można
> je wyzerować, ale co z tego skoro uszkodzona elektronika po pewnym
> czasie znowu je wygeneruje...

Ok, teraz wszystko jasne.
> Oraz zapisaniu prawidłowej wartości CRC.

Rozumiem, że dowolny skaner dyskowy również zapisuje prawidłową wartość
CRC w ramach usuwania błędów na dysku np. po zaniku zasilania tylko, że
przy okazji nie opróżniając całego dysku?

> [...]
> bodajże pierwsze dyski IDE - co jakiś czas wymagały ponownego
> wyznaczania ścieżek na talerzach i ich podziału na sektory, bo się
> rozjeżdżały termicznie ich głowice. Procedurę tę nazywano właśnie LLF.
> Dzisiaj - w dobie dysków, których już od dawna nikt nie formatuje
> niskopoziomowo (poza fabryką) - producenci programów diagnostycznych
> znowu zaczęli nazywać LLF-em procedurę służącą w pewnym sensie
> "ratowaniu" dysku, tyle że ona robi już tylko to co napisałem wyżej.
> Objaśnione jest to z reguły w FAQ albo w helpie do programu.

Czyli w tym zakresie dotychczas posiadane przeze mnie informacje są
prawdziwe. BTW: podobno gdyby jakimś cudem na nowym dysku udało się
zapuścić LLF to dysk nadawałby się tylko na śmietnik bo zostałyby
zniszczone ścieżki pilotujące głowicę(która już od dawna nie jest
naprowadzana na ścieżkę tylko na podstawie zadanego położenia).

--
Pozdrawiam   Bad Worm  badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066