Re: Shappire 9600PRO

Autor: INDYGO29 <Indygo29_at_vp.pl>
Data: Sun 26 Jun 2005 - 12:56:10 MET DST

Użytkownik "Jolly Roger" <dsbrak@maila.w.pl> napisał w wiadomości
news:1j6vswcs4y3q4$.mjyd3kf7nlnx$.dlg@40tude.net...

> A z jaką częstotliwością chodzą pamięci? Jeżeli 200MHz (400DDR), to
> (najprawdopodobniej) masz kości 5ns, jeżeli 250MHz, to masz kości 4ns.
> Jeżeli ta karta ma 256MB, to te wartości które podałem są na 100%
> prawdziwe. Najlepiej by było gdybyś podał dokładnie co to za model karty,
> chociaż firmę "Shappire" będzie trudno znaleźć w necie ;)

> Raczej nie

> Można podkręcić pamięć i zobaczyć przy jakich częstotliwościach pojawiają
> się artefakty. Mając te dane można z dużym przybliżeniem stwierdzić ilu
> nanosekundowe pamięci ma ta karta.

Jest to Shappire Radeon 9600 PRO (400/600) Atlantis 128 MB DDR V/D/VO.
Tylko nie wiem co znaczy "LITLE RETAIL VERSION" ?????
I raczej smiem sadzić że pamięci w tej karcie są 4ns.
Laminat taki czarno zielony:)

Oto odczyt z Everesta:

Karta wideo Sapphire Radeon 9600
Nazwa kodowa procesora graficznego RV350
Urządzenie PCI 1002 / 4150
Liczba tranzystorów 76 milion(ów)
Technologia wykonania 0.13u
Typ magistrali AGP 8x
Rozmiar pamięci 128 MB
Częstotliwość taktowania układu graficznego 398 MHz (oryginalny: 398 MHz)
Częstotliwość taktowania przetwornika RAMDAC 400 MHz
Liczba potoków pikseli 4
Liczba układów zarządzania teksturami (TMU) na potok 1
Liczba urządzeń cieniowania wierzchołków 2 (v2.0)
Liczba urządzeń cieniowania pikseli 1 (v2.0)
Sprzętowa obsługa DirectX DirectX v9.0
Pixel Fillrate 1592 MPikseli/sek
Texel Fillrate 1592 MTekseli/sek

Właściwości magistrali pamięci
Typ magistrali DDR
Szerokość magistrali 128-bitowy(a)
Rzeczywista częstotliwość taktowania 297 MHz (DDR) (oryginalny: 300 MHz)
Efektywna częstotliwość taktowania 594 MHz
Przepustowość 9504 MB/sek

Taktowanie pamięci
CAS Latency (CL) 4T
RAS To CAS Delay (tRCD) 5T
RAS Precharge (tRP) 5T
RAS Active Time (tRAS) 12T
Row Refresh Cycle Time (tRFC) 17T
RAS To RAS Delay (tRRD) 4T
Write Recovery Time (tWR) 3T

Czyli kiedyś poprostu się pokusze o odklejenie radiatorka i sprawdzenie.