Re: LiteOn LTR-52327S wykrywany jako SCSI

Autor: <lev_at_k>
Data: Fri 24 Jun 2005 - 01:11:54 MET DST

Michał Klimczak wrote:

> Problem wydaje mi sie, po przeanalizowaniu logow,
> polega na tym, ze cholernik (XP) zainstalowal mi te urzadzenia jako
> SCSI. Nie mam pojecia dlaczego, ale nie mam w ogole kontrolera SCSI (mam
> Asusa A7N8X-Deluxe i zadnych zewnetrznych kontrolerow). W Menedzerze
> urzadzen oba napedy mam wykryte jako SCSI CdRom Device :(. Efekt tego
> jest taki, ze Nero traktuje to jako naped SCSI i wysyla mu zadania jak
> dla SCSI

Przecież Nero do poprawnej pracy wykorzystuje własnie warstwę ASPI
(NeroASPI), czyli de facto komendy SCSI (podobnie jak inny soft
nagrywajacy nie korzystajacy z windowsowego SPTI). Zresztą w Linuxie
przecież też musiałeś chyba mieć wkompilowaną w kernel (lub jako moduły)
emulację/obsługę SCSI żeby poprawnie działały urządzenia ATAPI, a
wszczególności palarki?

  - konczy sie to tym, ze nie umie sobie zamknac sciezki (tak
> wywnioskowalem z loga, ktory ponizej zamieszczam w calosci). Nie bardzo
> wiem o co tu moze chodzic, a na stronie LiteOna nie znalazlem sterow do
> CDROMow... Jakies pomysly?

Spróbuj użyć świeższej wersji oprogramowania (lub po prostu innego softu
wraz z aktualnym ASPI Adaptec'a lub Aheada) - ten Nero którym palisz to
"archaik". Nie wiadomo czy jest w stanie poprawnie obsłuzyc tą
nagrywarkę w połączeniu z tym systemem (lub nie ma bugów załatanych w
nowszych edycjach).

Powodzenia