Re: Nowy dysk

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 20 Jun 2005 - 23:18:49 MET DST

Użytkownik "Rafal" <HOT@pw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:d972vc$hi7$1@amigo.idg.com.pl...
> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał
>
> Nie to ze pozwolilem...nie bylo innej opcji. Byla tylko jedna
> mozliwosc-od razu byl dysk dynamiczny,moze to dlatego ze dysk byl
> zainstalowany na kontrolerze IDE z RAIDem...nic nie
> konwertowalem,...wybralem tylko formatowanie by zrobic
> przydzielic miejsce na dysku.

Przy pierwszym podpięciu jakiegoś dysku do systemu Windows XP zawsze
pada propozycja konwersji. Tak pamiętam. Musiałeś nie czytając kliknąć
"OK".

A pojęcie dysku dynamicznego nie ma nic wspólnego z jakimkolwiek
kontrolerem ani ze sprzętowym RAID-em, i nie myl tego więcej ze
sobą...

> Ale Xp pro obsluguje ?? Faktycznie nei da sie przekonwertowac do
> dysku podstawowego bez usuniecia partycji...poki co nei
> przeszkadza mi to bo mam drugi dysk 80GB jako podstawowy. mam
> tylko jedno pytanie - czy dysk dynamiczny bedzie pracowal tak
> samo jakby byl dyskiem podstawowym. Co to znaczy fleksybilnosc
> partycji, "rozciaganie". ??

Będzie pracował podobnie. Tzn. niektóre aplikacje uruchamiane spoza
systemu go nie zobaczą, np. partycjonery, bootmanagery, programy do
odzysku danych etc.
Fleksybilność =~ elastyczność, łatwość modyfikacji.
Rozciąganie == zmiana wielkości.

Resztę znajdziesz w podanych linkach ;-).

P.S. I zrób coś z estetyką swoich postów.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/