Re: Nowy dysk

Autor: Rafal <HOT_at_pw.edu.pl>
Data: Mon 20 Jun 2005 - 20:46:59 MET DST

Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał
> Pozwoliłeś systemowi przez wlasną nieuwagę skonwertować swój dysk do
> dysku dynamicznego. Na drugi raz czytaj, w co klikasz...

Nie to ze pozwolilem...nie bylo innej opcji. Byla tylko jedna mozliwosc-od
razu byl dysk dynamiczny,moze to dlatego ze dysk byl zainstalowany na
kontrolerze IDE z RAIDem...nic nie konwertowalem,...wybralem tylko
formatowanie by zrobic przydzielic miejsce na dysku.

> Dysk dynamiczny ma jedną i zasadniczą wadę: nie jest obsługiwany przez
> systemy inne niż W2k i wyższe. Ponadto nie można go przekształcić w
> dysk podstawowy bez usunięcia partycji (teoretycznie, w praktyce jest
> to możliwe). Trzecia wada to brak możliwości repartycjonowania takiego
> dysku, jeśli został on skonwertowany z dysku podstawowego. A poza tym
> ;-) ma same zalety: fleksybilność układu partycji, "rozciąganie" i
> łączenie woluminów ze sobą, RAID software'owy...

Ale Xp pro obsluguje ?? Faktycznie nei da sie przekonwertowac do dysku
podstawowego bez usuniecia partycji...poki co nei przeszkadza mi to bo mam
drugi dysk 80GB jako podstawowy. mam tylko jedno pytanie - czy dysk
dynamiczny bedzie pracowal tak samo jakby byl dyskiem podstawowym. Co to
znaczy fleksybilnosc partycji, "rozciaganie". ??

Pozdrawiam
Rafal