Re: DVD-RAM i Fat32

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 20 Jun 2005 - 22:11:48 MET DST

Użytkownik "zuko / Shark von Cygnus" <sharkMAUPApost.pl> napisał w
wiadomości news:gk6eb15on74rrgc1a322gk7mcfm68aa63d@4ax.com...

> No właśnie włączyłem i dalej nie mam opcji FAT32... używam w98.

Może właśnie dlatego?

> Ale w świetle przeprowadzonych przez Ciebie testów to i tak nie ma
> sensu używanie FAT32 dla płytek DVD-RAM. Bo do pełnej
> kompatybilności i tak trzeba instalować sterownik, więc niech to
> będzie sterownik taki jak InCD, aby systam czytał UDF.

Ze strony Ahead można ściągnąć darmowy sterownik UDF Reader, dający
dostęp do wszystkich wersji UDF. Roxio też takowy udostępnia. Link do
strony Aheada otworzy się samoczynnie (autostart.inf), kiedy włożysz
płytkę sformatowaną w nieznanej danemu systemowi, wersji UDF.

> [...]
>
> Znalazłem na sieci sterownik do DVD-RAM. Zainstalowałem, pojawiła mi
> się kolejna literka w systemie, jako dysk wymienny. W tym momencie
> jak chciałem zainstalować update do InCD dostałem komunikat, że
> InCD nie może być zainstalowane razem ze sterownikiem DVD-RAM.
>
> Więc zainstalowałem najpierw InCD, potem sterownik DVD-RAM i na
> razie jest okej.
>
> Teraz tak: zastanawiam się czym się różni używanie tego sterownika
> DVD-RAM od InCD... InCD traktuje płytkę DVD-RAM w sumie tak samo jak
> nośniki -RW (sprawdzałem). Co w takim razie daje mi DVD-RAM w

Niczym się nie różni. Po prostu InCD jest zintegrowane ze sterownikiem
DVD-RAM. Ponoć są jakieś niuanse między zachowaniem się osobnego
sterownika a InCD w specyficznych sytuacjach, ale to już raczej temat
dla hobbystów ;-).

[...]
> No to ciekaw jestem jak może działać to jednoczesne nagrywanie i
> odtwarzanie. Przecież głowicę w napędzie chyba szlag by trafił po
> jakimś czasie :)

Wydaje mi się, że po prostu elektronikę DVD-RAM o wiele łatwiej
"przekonać" do chwilowego odstąpienia od zapisu i zajęcia się odczytem
;-). Jeśli dzieje się to na przemian wystarczająco szybko, cache jest
duży, a elektronika sterująca laserem wystarczająco sprytna, to efekt
będzie taki właśnie jak napisano.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/