Re: DVD-RAM i Fat32

Autor: zuko / Shark von Cygnus <sharkMAUPApost.pl>
Data: Mon 20 Jun 2005 - 21:59:09 MET DST

On Mon, 20 Jun 2005 19:39:46 +0200, "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px>
wrote:

>Włącz "Zaawansowane opcje formatowania".

No właśnie włączyłem i dalej nie mam opcji FAT32... używam w98.

Ale w świetle przeprowadzonych przez Ciebie testów to i tak nie ma
sensu używanie FAT32 dla płytek DVD-RAM. Bo do pełnej kompatybilności
i tak trzeba instalować sterownik, więc niech to będzie sterownik taki
jak InCD, aby systam czytał UDF.

Zastanawiam się nad czymś jeszcze...

Znalazłem na sieci sterownik do DVD-RAM. Zainstalowałem, pojawiła mi
się kolejna literka w systemie, jako dysk wymienny. W tym momencie jak
chciałem zainstalować update do InCD dostałem komunikat, że InCD nie
może być zainstalowane razem ze sterownikiem DVD-RAM.

Więc zainstalowałem najpierw InCD, potem sterownik DVD-RAM i na razie
jest okej.

Teraz tak: zastanawiam się czym się różni używanie tego sterownika
DVD-RAM od InCD... InCD traktuje płytkę DVD-RAM w sumie tak samo jak
nośniki -RW (sprawdzałem). Co w takim razie daje mi DVD-RAM w stosunku
do nagrywania pakietowego.

Ot po prostu próbuję sobie to jakoś poukładać i wybrać jedno, w miarę
najlepsze rozwiązanie.

>Będzie, bo to wynika z zasad zapisu danych na płytce DVD-RAM. Np. nie
>ma TOC, który jest głównym źródłem problemów. Jeśli chodzi o UDF 2.50,
>to czytałem, że ten format pozwala nawet na zrekonstruowanie struktury
>systemu plików (katalogi, nazwy plików itd.).

Jak zainstalowałem InCD 4.3.14.1 to mogę nawet formatować w UDF 2.60.
Ciekawe, że nawet na oficjalnej stronie nie wiedziałem jeszcze
specyfikacji UDF 2.60 :)

>Hmm... nie wiem dokładnie. Na pewno laser jest jeden ;-).

No to ciekaw jestem jak może działać to jednoczesne nagrywanie i
odtwarzanie. Przecież głowicę w napędzie chyba szlag by trafił po
jakimś czasie :)

--
żuko / Shark von Cygnus
e-mail: shark maupa post.pl