Re: Nowy dysk

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 20 Jun 2005 - 19:52:06 MET DST

Użytkownik "Rafal" <HOT@pw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:d96jiv$8m8$1@amigo.idg.com.pl...
> Witam
>

> Mam ciekawe pytanie do Was. Wlozylem nowy dysk 250GB do komputera
> tylko podpialem go pod kontroler IDE na PCI bo inaczej nie byl
> rozpoznawany przez mojego starego ECSa. Podzielilem go na 2
> mniejsze dyski, tj. 78GB i 155GB. Potem XP kazal mi sformatowac
> dysk w NTFS,co tez uczynilem.Wszytko jest pieknie cacy...tylko ze
> w Zarządzaniu komputerem te dwa dyski są widoczne jako WOLUMEN
> PROSTY (typ dynamiczny). Na starym dysku mam poprostu napisane

Pozwoliłeś systemowi przez wlasną nieuwagę skonwertować swój dysk do
dysku dynamicznego. Na drugi raz czytaj, w co klikasz...

> PARTYCJA (typ podstawowy). Prosze was o pomoc bo nie wiem co teraz
> zrobic. Czym sie rozni ten wolumen prosty od partycji?? A moze to
> jest to samo?? Co jest lepsze wolumen prosty czy partycja, typ
> podstawowy czy dynamiczny? Da sie to jakos zmienic?? Podzielcie sie
> swoimi uwagami...w koncu tez mogliscie miec taki problem.

Dysk dynamiczny ma jedną i zasadniczą wadę: nie jest obsługiwany przez
systemy inne niż W2k i wyższe. Ponadto nie można go przekształcić w
dysk podstawowy bez usunięcia partycji (teoretycznie, w praktyce jest
to możliwe). Trzecia wada to brak możliwości repartycjonowania takiego
dysku, jeśli został on skonwertowany z dysku podstawowego. A poza tym
;-) ma same zalety: fleksybilność układu partycji, "rozciąganie" i
łączenie woluminów ze sobą, RAID software'owy...

Więcej :
http://labmice.techtarget.com/windows2000/diskmgmt/dynamic_disk.htm
http://www.windowsitpro.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=8619
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;PL;308209