Nowy dysk

Autor: Rafal <HOT_at_pw.edu.pl>
Data: Mon 20 Jun 2005 - 16:24:21 MET DST

Witam

Mam ciekawe pytanie do Was. Wlozylem nowy dysk 250GB do komputera tylko
podpialem go pod kontroler IDE na PCI bo inaczej nie byl rozpoznawany przez
mojego starego ECSa. Podzielilem go na 2 mniejsze dyski, tj. 78GB i 155GB.
Potem XP kazal mi sformatowac dysk w NTFS,co tez uczynilem.Wszytko jest
pieknie cacy...tylko ze w Zarządzaniu komputerem te dwa dyski są widoczne
jako WOLUMEN PROSTY (typ dynamiczny). Na starym dysku mam poprostu napisane
PARTYCJA (typ podstawowy). Prosze was o pomoc bo
nie wiem co teraz zrobic. Czym sie rozni ten wolumen prosty od partycji?? A
moze to jest to samo?? Co jest lepsze wolumen prosty czy partycja, typ
podstawowy czy dynamiczny? Da sie to jakos zmienic?? Podzielcie sie swoimi
uwagami...w koncu tez mogliscie miec taki problem.

Pozdrawiam
Rafal