Re: dobra obudowa

Autor: Zeus <nie_at_podam.com.pl>
Data: Sun 19 Jun 2005 - 12:31:40 MET DST

Dnia Sun, 19 Jun 2005 12:00:15 +0200, Grandson w wiadomości
<news:d93fnh$ear$1@news.onet.pl> napisał(a):

> najpierw zaczne od obudowy: na co zwrocic uwag kupujac i ew. jakie
> byscie polecali (co do wygladu: ma sie raczej nie rzucac w oczy).

na początek powiem tyle, że nigdzie nie znalazłem jeszcze idealnej obudowy

dużo zależy od indywidualnych wymagań jak dla mnie to np.:
możliwość montażu napędów, kart itp bez śrubek
otwieranie obudowy bez śrubek
co najmniej miejsce na zewnątrz na 4 napędy 5,25" i 2 3,5"
+ w środku na dodatkowe 2-3 dyski 3,5"
wyprowadzenie co najmniej USB na przedni panel
możliwość zdjęcia przodu obudowy bez demontarzu napędów itd
na tyle długa aby dyski/napędy nie haczyły o płytę/karty/zasilacz przy
montażu
zero klapek, pokrywek, dodatkowych osłon z przodu
i to tak na początek, na pewno nie wymieniłem wszystkiego

> rozumiem, ze warto kupic zasilacz oddzielnie, np. chieftec 350W
dobrze rozumiesz :-), ew zastanów się nad 400W

> czy warto kupic obudowe z wiatrakiem z boku (ew. 'tunel' na procesor
> wywiewajacy cieplo przez ten otwor).
każdy dodatkowy wentyl to hałas, więc albo cichy wolnoobrotowy (czytaj:
raczej drogi)albo z dodatkową regulacją obrotów i przykręcony

> co z otworami na gorze?
trudno powiedzieć, teoretycznie nie są potrzebne (np u mnie prawie cała
góra jest zastawiona i od środka i od zewnątrz) bo powietrze wydmuchiwane
jest z tyłu, ale tu nie jestem pewien

> Pozdrawiam
> Samwieszkto

ja również