Re: prawidłowe podłączenie dysków

Autor: Marek Dyjor <mdyjor_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 19 Jun 2005 - 10:24:10 MET DST

Użytkownik "cOOba" <cooba0@op.pl> napisał w wiadomości
news:d92acf$q4m$1@news.onet.pl...

> "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl>

> OK, Pytanie (I hope ostatnie) tylko, czy nie jest tak, że pewne urządzenia
> mogą być zezworkowane w jeden i tylko jeden sposób ?
> Jak pisałem - chcę dołożyć drugi, stary dysk, który nie ma zworki (albo,
> jak
> mi kiedyś napisano 'jest ona maciupka' - dysk ST3630A Seagate) i muszę tak
> manipulować, aby z jednej strony te zworky ;) się ze sobą zgadzały, a z
> drugiej strony, żeby urządzenia po takiej, a nie innej zworkologii chciały
> wogóle działać.

Trochę już żyję i nei widziałem urządzenia IDE które by nie miało
możliwości wyboru master/slave.

wtyczki na kablu są poprostu nabite na tasiemkę i tyle:) sam kiedyś
przekładałem taka wtyczkę bo mi nie pasowała do układu dysków w obudowie.

Jeśli jednak jakieś urządzenie byłoby na stałe slavem lub masterem,
to musiałbyś manipulować ustawieniami drugiego urządzenia.

Zwykle przyjmuje sie że nagrywarka powinna być na innym kanale ide
(druga tasiemka) niż dysk z którego idzie nagrywanie.

Większośc płyt głównych pozwala też dowolnei wybrać napęd
do bootowania.