Re: Opinie na temat dysku WD Raptor 74GB

Autor: do_mi <do_mi_at_interia.pl>
Data: Wed 15 Jun 2005 - 14:58:17 MET DST

Witam.

>Jednak 2 raptory w RAID 0 muszą chodzić
> bosko, tylko że wtedy łatwo ogłuchnąć i koniecznie trzeba trzymać 2
> raptory z daleka od siebie i innych napędów, bo inaczej się ugotują.

Mam dwa Raptory 74GB spiete w Raid 0.
Chodza niczym pila tarczowa. Z poczatku myslalem, ze sa padniete lozyska czy
cos, ale jak sie okazalo - "ten typ tak ma" :)
Jednak w spoczynku sa bardzo cichutkie, dopiero przy odczycie lub zapisie
zaczyna sie koncert. Przyzwiczailem sie do tego, szczegolnie ze mam na
pokladzie swojej plyty grafike BFG 6800 ULTRA OC 256MB (425/1100).
Chlodzenie na karcie zaglusza wszystko - istna suszarka.
Wracajac do dyskow, to sa niesamowicie szybkie. Nie widzialem szybszych
zwyklych dyskow. Jedynie SCSI, ale to inna bajka.
Ze wzgledu na to iz nie mam zbyt duzo miejsca w obudowie - a mam big tower'a
:) - dyski sa blisko siebie. Dzieli je odstep jednego cm. Cholernie sie
grzeja. Musze cos z tym zrobic, bo nie jestem w stanie dotykajac palcem
wytrzymac dluzej jak dwie minuty, mimo iz obudowe mam rozkrecona.

Jezeli masz kase i jestes maniakiem predkosci oraz wydajnosci, to nawet nie
zastanawiaj sie tylko kupuj. Ja ze swoich Raptorow jestem bardzo zadowolony.

Pozdrawiam.
do_mi