Re: Opinie na temat dysku WD Raptor 74GB

Autor: Jolly Roger <NOSPAMmach82_xl_at_wp.plNOSPAM>
Data: Tue 14 Jun 2005 - 19:00:36 MET DST

Dnia Tue, 14 Jun 2005 13:54:58 +0200, mo@domain.com napisał(a):

> Witam!
>
> Przymierzam się do kupna tego sprzętu. Chciałbym jednak zaczerpnąć opinii
> czy warto.
Opieram się tylko na dwóch takich dyskach z którymi miałem do
czynienia, w tym jeden należący do mojej siostry a onegdaj do mnie. No
więc konkrety:

> Jak z temperaturą przy takiej prędkości?
Zależy jak ciepło jest w obudowie. Max. temperatura ~50 stopni a
zazwyczaj oscyluje w granicach 40 stopni, więc jest bardzo ciepły.

>Czy spusuje się przy długiej pracy
> (czyt. 24h/dobę)?
Jak jest długo męczony to wtedy bardzo mocno się grzeje i przydaje się
wolnoobrotowy wiatrak puszczony na niego na 5V.

> Niezawodność,
Oba Raptory z którymi miałem do czynienia działają, więc jak na razie
niezawodność 100%

> głośność
Traktor - inaczej tego nie da się nazwać. Bardzo głośny, ale tam gdzie
się liczy wydajność nie ma konkurencji. 10000 RPM robi swoje. Przy
czym 2xSamsung 80GB w RAID 0 będą zdecydowanie szybsze (i zdecydowanie
cichsze) od pojedynczego Raptora.

> i w ogóle wszystko.
Bardzo szybki transfer, bardzo głośny, ale po pewnym czasie daje się
przyzwyczaić do hałasu, przydaje się dodatkowe chłodzenie dysku, bo
grzeje się on potężnie (szczególnie jak ma chodzić 24h/d to trzeba go
chłodzić i tu wcale nie przesadzam). Co tam jeszcze, IMHO dysk nie
wart swojej ceny dla zwykłego użytkownika. Lepiej kupić za tę cenę
jakiś dysk 300 GB, który będzie tylko niewiele wolniejszy, ale na
pewno chłodniejszy i cichszy. Jednak 2 raptory w RAID 0 muszą chodzić
bosko, tylko że wtedy łatwo ogłuchnąć i koniecznie trzeba trzymać 2
raptory z daleka od siebie i innych napędów, bo inaczej się ugotują.

GG: 9542153 mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[A64 @3500+] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [Pentagram QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]