Re: Pamieci

Autor: FrOG <frog01_at_op.pl>
Data: Mon 13 Jun 2005 - 22:46:50 MET DST

> 1. Pamieci DDR pracujace w dualu - jakie jest prawdopodobienstwo problemow
> gdy kupie po prostu dwie oddzielne kosci (ten sam model tego samego
> producenta) zamiast zestawu Dual (ktory chyba jest tylko chwytem
> marketingowym...)? Wyszlo mi ze jedna kosc Kingston HyperX 2-2-2-5
> kosztuje
> 460 PLN, wiec za dwie zaplace 920 PLN, podczas gdy te same kosci w pudelku
> Dual kosztuja 950 PLN, wiec nieco drozej... W przypadku kostek o timingach
> 2-3-2-6 wyszla mi znacznie wieksza roznica w cenie...

W dualu nie doswiadczysz widoczneg przyrostu wydajnosci, ale jesli nie
trzeba duzo dokladac to czemu nie... chociaz nawet jakbys nie kupil zestawu,
to jest duuuuze prawdopodobienstwo ze i tak beda w tym trybie dobrze
dzialac.
Zastanow sie jednak czy warto kupowac az tak drogie i szybkie pamieci (mysl
rozwine nizej).

> 2. Jaka jest praktyczna roznica w wydajnosci pomiecy kostkami o timingach
> np 3-5-5-8 a tymi HyperX 2-2-2-5.

pomiedzy akurat tymi dwoma trybami to jestroszke roznicy, ale mimo wszystko
w praktyce nie bedziesz tego widzial (chyba ze zalezy ci bardzo na wynikach
w Sandrze czy SuperPi, albo uzywasz jakiegos timingo-zernego oprogramowania
:))
Dobre timingi przydaja sie natomiast do podkrecania (rowniez ponizej :))

> 3. Poprawcie mnie jezeli cos krece: jezeli chcialbym przetaktowac Athlona
> 64 Venice to chyba powinienem kupic jakies szybkie pamieci (male timingi).

Dokladnie masz racje :) Wlasnie do tego przydaja sie dobre timingi. Dzieki
temu ze w standardowej pracy maja niskie, to zwiekszajac je, mozemy osiagnac
wyzsza czestotliwosc magistrali.
Jednak ja na twoim miejscu zastanowil bym sie czy warto wydawac prawie
1000zl na pamieci. Predzej zainteresowal bym sie pamieciami tanszych
producentow (np. Kingmax), ktore od razu deklaruja poprawna prace przy np.
250(500) MHz. Chyba ze chcesz przekroczyc ta granice i krecic na 280 lub
wiecej :) i korzystasz z aplikacji ktore w wysokim stopniu wykorzystuja
synchroniczna prace pamieci i procka na wysokiej fsb. Jesli natomiast nie
korzystasz z takiego oprogramowania, to chyba nie ma sensu przeplacac prawie
400zl. Juz moze lepiej kupic drugi dysk i na raida go? Albo doinwestowac i
kupic tej pamieci po prostu wiecej.

Mam nadzieje ze sie za bardzo nie rozpisalem :P

--
Pozdrawiam! FrOG
A64 3000+, MSI K8N Platinum Edition, 512MB TwinMos, 120GB Seagate SATA &