Re: warto chlodzenie wodne?

Autor: Jaro <jumak_at_gazeta.pl>
Data: Mon 13 Jun 2005 - 16:05:59 MET DST

Użytkownik "Grandson" <samwieszkto@o2.pl> napisał w wiadomości
news:d8ih5i$ee7$1@news.onet.pl...
> witam wszystkich!
>
> sprawdzalem wstecz watki, ale nie widze odpowiedzi na moje lamerskie
> pytanie. a brzmi ono:
>
> chce kupic nowego kompa. chcialbym, aby byl i cichy i wydajny (gierki
> wieczorne).
>
> czy warto bawic sie w chlodzenie wodne?
>
> dodam, ze nie mam czasu bawic sie w montera, wolalbym gotowy a cichy
> zestaw. czy tzw. ciche wolnoobrotowe wiatraki sa naprawde ciche, czy tez
> warto zainwestowac w wode? jesli tak, to na ile upierdliwa jest budowa
> takiego zestawu (czy sa dobre gotowce w rozsadnej cenie, czy raczej
> [...]

Według mnie NAPRAWDĘ WARTO.
Od ponad 2 lat mam zamontowany zwykły zestaw CPC http://www.cpc.pl/ z
blokami na procesorze i chipsecie. Nic nie przecieka, nic nie nawala.
Wymieniłem tylko pojemnik (rezerwuar) na wodę na większy (8l), po proszku
Bryza - koszty 0zł.
Czas montażu zestawu w komputerze - ok. 1/2 godziny. Z kompa wywaliłem
większość wentylatorów, tak, że teraz pozostały tylko 3 - 2 w zasilaczu i 1
na karcie grafiki (tylko dlatego, że przyklejony jest radiator i nie mogę go
usunąć). Temp. procesora 34 C (Athlon 2000+), w obudowie 38 C (2 dyski 120 i
160GB).
Koszt takiego chłodzenia, przy kupnie poszczególnych potrzebnych elementów
oddzielnie to ok 100-150PLN, oczywiście bez fajerwerków w postaci chłodnic,
wentylatorów itp, a w zestawie może odrobinę więcej, czyli tyle ile kosztuje
jeden dobry wentylator.
Oczywiście dla mnie niezrozumiałe jest stosowanie chłodzenia wodnego z
chłodnicami umieszczonymi wewnątrz obudowy komputera, gdyż główną ideą
stosowania tego typu chłodzenia jest wyprowadzenie ciepła POZA obudowę
komputera.