Re: Proc się przegrzewa!

Autor: Piotr Wydymus <motaboy_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 11 Jun 2005 - 12:47:33 MET DST

Dnia 9 Jun 2005 22:29:48 +0200, Kamil napisał(a):

> Ludzie co robić? Mój procesor AMD Athlon XP 2000 ma 54 stopnie podczas
> normalnej pracy. Wydaje mi się że to dużo. Wiem że mam zmienić wentylatory
> tylko nie wiem na jakie. Całkiem się na tym nie znam. Co to jest cooler i
> radiator? Słyszałem o tych elementach ale nie wiem co to jest. Pomocy!

Wszyscy gadają od rzeczy, więc ja coś sensownego napiszę.

Faktycznie 54 stopnie to trochę dużo i właściwie neiwielkim kosztem można
ją zbić do wspomnianych już przez kogoś 40 - 45 stopni. Praktycznie każdy
wentylator za ca. 40 zł. się do tego świetnie nadaje. Nie należy tylko
przesadzać z pastą - cieniutka warstwa, tylko na rdzeń. To może wystarczyć
do zbicia temperatury. Dodatkowo oczyszczenie starego wentylatora.

Faktem jednak jest też, że dla procesora taka temperatura szkodliwa nie
jest - jego temperatura zgonu to coś około 80 stopni (dokłądnie sprawdzać
mi się w tej chwili nie chce). Ewentualnie podnosi całą temperaturę
wewnątrz obudowy - co może zaszkodzić dyskom, a już na pewno obniża komfort
pracy - m.in. wysusza powietrze w pomieszczeniu. Proszę zostawić na noc
włączony komputer i rano wejść do takiego pokoju - czuć dosyć specyficzny
zapach hmm... pracującej elektroniki.

Pozdrawiam,

--
AMD Sempron 2400+@2800+ | Pentagram QVC-100 Cu | ASUS A7V600-X |
Elixir 512MB PC3200 | Sapphire R9550 128/128 + Zalman ZM80-D |