Re: Proc się przegrzewa!

Autor: Proximus <proximus84_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Wed 15 Jun 2005 - 14:24:46 MET DST

Piotr Wydymus napisał(a):

> Wszyscy gadają od rzeczy, więc ja coś sensownego napiszę.
>
> Faktycznie 54 stopnie to trochę dużo i właściwie neiwielkim kosztem można
> ją zbić do wspomnianych już przez kogoś 40 - 45 stopni. Praktycznie każdy
> wentylator za ca. 40 zł. się do tego świetnie nadaje. Nie należy tylko
> przesadzać z pastą - cieniutka warstwa, tylko na rdzeń. To może wystarczyć
> do zbicia temperatury. Dodatkowo oczyszczenie starego wentylatora.

http://www.amd.com/pl-pl/assets/content_type/DownloadableAssets/FAQ_Rev05_POL.pdf
punkt 1.3, w zaleznosci od oznaczenia maksymalna temperatura waha sie w
granicach 85-95 stopni. A Kamil ma temperature procka na poziomie 54
stopnie. Zatem czy jest sens go jeszcze chlodzic? Jezeli tak, to moze
cieklym azotem albo stosujac ogniwa Peltiera...

> Faktem jednak jest też, że dla procesora taka temperatura szkodliwa nie
> jest - jego temperatura zgonu to coś około 80 stopni (dokłądnie sprawdzać
> mi się w tej chwili nie chce).

Temperatura zgonu bedzie wyzsza niz te 80 stopni, zwlaszcza ze AMD
podaje w specyfikacji max temp. na poziomie wlasnie 85-95. Zatem zeby
proca szybko przegrzac temp. musialaby skoczyc gdzies do 120.
Czesc osob wg mnie przesadza troche. Jasne ze temp 85 nie jest wskazana,
ale nie przesadzajmy. Procek raczej nie bedzie mial 15-25 stopni przy
wlaczonym kompie.

Ewentualnie podnosi całą temperaturę
> wewnątrz obudowy - co może zaszkodzić dyskom, a już na pewno obniża komfort
> pracy - m.in. wysusza powietrze w pomieszczeniu. Proszę zostawić na noc
> włączony komputer i rano wejść do takiego pokoju - czuć dosyć specyficzny
> zapach hmm... pracującej elektroniki.

Nie zwrocilem na to uwagi, ale nie wlaczam za czesto na noc kompa...

--
Proximus