wytrzymałość zasilacza w kompie

Autor: cOOba <cooba0_at_op.pl>
Data: Sat 11 Jun 2005 - 12:52:15 MET DST

Witam serdecznie,

Pozwoliłem sobie napisać do Szacownego Gremium z prośbą o radę w
następującej sprawie: O ile mi wiadomo to zdarza się tak (czy też zdarzyć
się może), że od zbytniego obciążenia zasilacza zasilacz ten może
'zdechnąć'. Z własnego doświadczenia wiem, że jego koszt jest relatywnie
taki, że dobrze nie zmuszać się do jego zakupu ;) Wspominam o tym dlatego,
że mam w kompie Płyte MSI KT4V (MS-6712 G52-M67 12x1) do tego Athlona XP
1700 i 256 MB RAM (166.7 MHz [PC2700]. Nie wiem, czy wielkość HDD ma jakieś
znaczenie, ale jeśli to 80.0 GB. Teraz noszę się z zamiarem dokupienia
jakiegoś drugiego 'zapasowego' dysku: ~40 GB, ale przede wszystkim drugich
512 MB RAMu. No i mam zagwostkę: Z przyczyn opisanych wyżej boję się, czy po
zmontowaniu tego wszystkiego zasilacz mnie nie oleje i nie zdechnie ;). Czy
mam się czego obawiać i zaniechać planowanych zakupów (a jeśli to zmienić
zasilacz na większy), czy mogę śmiało upgradeować sprzęt bez ryzyka ?
Niestety nie mam zielonego pojęcia (bez otwierania obudowy) jakie parametry
ma ten zasilacz - w przeciwnym razie podałbym. Za każdą, nawet
najdrobniejszą radę dziękuję, przepraszając z góry za gUpie :D pytanie/a.

Pozdrawiam,
cOOba