Re: Samsung 720T czy iiyama E485S?

Autor: Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_waw.pdi.net>
Data: Sat 11 Jun 2005 - 01:00:19 MET DST

On Fri, 10 Jun 2005 12:59:09 +0000 (UTC), " websterrr"
<websterrr@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

>Witam wszystkich!
>
>Mam problem z wyborem LCD. Kompa uzywam do typowych zastosowan domowych: www,
>programy biurowe, filmy, nie gram bo mam slabego kompa ale w przyszlosci to
>sie zmieni (komp na pewno, co do grania to nie wiem).
>
>Rozwazam dwa modele: Samsung 720T i iiyama E485S. Pierwszy to 17", drugi 19".
>Co przemawia za 19", poza tym, ze pewnie lepiej oglada sie na niej filmy?

Za dziewietnastka przemawia to ze lepiej sie oglada filmy. Przeciw -
cena przy takiej samej jak siedemnastka rozdzielczosci. Przeciw
iiYamie przemawia to ze iiYama robi monitory chyba wlasnie na plytach
samsunga - tyle ze Samsung odsiewa (i sprzedaje jako noname firmom
Ping-Pong) ewidentnie trafione wyswietlacze a z reszty robi monitory
powszechnego uzytku a iiYama znacznie dokladniej selekcjonuje
wyswietlacze pod katem rownomiernosci obrazu i za wieksza kase
sprzedaje. iiYama ma sens tam gdzie zalezy nam na dobrym odtwarzaniu
koloru (DTP, obrobka materialow video). W zastosowaniach domowych,
biurowych i CAD jest to fanaberia - zwykly dobrej klasy plaszczak bez
martwych i goracych pikseli i nie laciaty na pierwszy rzut oka w
zupelnosci wystarcza.

>Rozdzielczosc obu LCD jest taka sama. Kiedys mialem do czyniena z 17" LCD i
>rozmiar czcionki, ikonek etc. mi pasowal.

Uzywam wlasnie Samsunga 17" i tez mi pasuje - pole obrazu nieznacznie
mniejsze niz CRT 19", ostrosc znacznie lepsza - LCD 19" moglbym po
prostu dwadziescia centymetrow dalej postawic.

>Samsung 720T to najwyzej oceniony LCD przez testerow z http://www.mva.pl

Mam starszy model - 172T, tez niczego sobie, nie wiem czego do
czytania newsow i ogladania WWW moglbym chciec - zdjec do
profesjonalnej publikacji poki co nie obrabiam.

--
Darek