Re: Którą drukarkę do 250 zł wybrać?

Autor: Włodzimierz Krześniak <w_krzesniak_usun_to_at_tlen.pl>
Data: Wed 08 Jun 2005 - 20:28:10 MET DST

Dnia Wed, 8 Jun 2005 15:39:50 +0000 (UTC), Łukasz Ledóchowski napisał(a):
> Rozumiem, że Canon 1Ds Mark II robi zaszumione zdjęcia. OK. W końcu
> czego można wymagać o aparatu za kilkanaście tysięcy:) Chyba nie
> zrozumiałeś co napisałem... Nie tylko czerwone baloniki były czerwone,
> ale też np. biała koszulka. Może i można to korygować w sterownikach,
> ale trzeba nad tym troche posiedzieć i stracić trohe tuszu na wydruki
> próbne. Przecietny klient sobie z tym nie poradzi i będzie miał po
> prostu słabszej jakości wydruki.
Na razie wszystko sie zgadza. Jezeli poslugujesz sie sprzetem klasy D1s
MkII to powinienes wiedziec conieco na temat kalibracji barwnej urzadzen.
Zreszta Twoja wypowiedz na to wskazuje. W postaci Epsona (ale powtarzam,
nie najtanszego) dostajesz narzedzie o naprawde bardzo duzych
mozliwosciach. Problemy o jakich piszesz (magenta na wydrukach) sa dosc
czesta reklamacja drukarek Epsona wyzszej klasy (950, 2100, R800 etc oraz
ploterow) ale najczesciej wcale nie sa wina uszkodzenia drukarki ale zle
dobranego profilu barwnego w stosunku do zestawu atramentow
zainstalowanych, papieru na jakim sie drukuje, a nawet swiatla, przy jakim
sie wydruk oglada. Ale napewno o tym wiesz, skoro wydales na aparat
kilkanascie tysiecy zlotych. Moze wiec warto skalibrowac sobie tor obrobki
zdjec (skaner, aparat, monitor, drukarka), albo zaplacic te kilka do
kilkunastu tysiecy za profesjonalna kalibracje...

Problemy o ktorych piszesz (magenta) sa czestym zgloszeniem ze strony
profesjonalnych firm poligraficznych i uwierz mi: w 90% wypadkow sa to
problemy ze zle skalibrowanym torem barwnym.

Fakt autentyczny: Zgloszenie: drukarka nie potrafi wydrukowac magenta o
100% nasyceniu. Tor obrobki firmy XXX (bardzo znanej, niemieckiej) i ploter
Epson 7600 zle drukuje. Ostatecznie podpieto laptopa z Winda i w paincie
narysowano mniejwiecej prostokat magenta. Wydruk na standardowym sterowniku
windowsa i mamy na oko nieco ponizej 100% nasycenia (nie trafilismy w
magente) za to znacznie bardziej nasycony niz 100% z ich toru barwnego.
Wniosek: Skalibrujcie sobie sterownik bo drukarka jest w pelni sprawna.

To co napisalem powyzej to wlasnie 90% problemow z nasyceniem kolorow w
przypadku Epsona. Zwykly uzytkownik dostaje standardowe, lepsze lub gorsze
ustawienie. Jezeli kupujesz profesjonalny sprzet, powinienes zainwestowac
do konca, zarowno czas jak i pieniadze, wtedy osiagniesz maksimum. A w
przypadku Epsona, maksimum jest naprawde czyms niesamowitym...

> Jestem wystarczająco poinformowany. Na pewno na jakośc wydruków ma
> wpływ wielkość kropli, ale skoro porównanie C66 (4pl) do C45 (6pl)
> wypada niekorzystnie dla C66, to nie może być kwestia wielkości kropli.
> Po prostu tanie, pigmentowe drukarki Epsona nie są najlepszymi
> drukarkami do zdjęć.
Calkowicie sie zgadzam.

> C86 i najtańsza eksploatacja - miałem niezły ubaw. Powiedz mi, w ile
> sklepach widziałeś tusze do C6x/8x o zwiększonej wydajności? Ja
> częściej widze Yeti:)
Calkowicie sie nie zgadzam. Co prawda ja kupuje sobie w serwisei Epsona na
Obozowej w Warszawie, ale za to mam do wyboru kazdy produkowany przez
Epsona atrament.

> Używałem C43,C45,C62,C64,C86,CX3200,CX3650,R200,R300,Photo 900... tyle
> sobie w tej chwili przypominam. Na każdej drukarce wyrukowałem co
> najmniej kilka zdjęć, na niektórych kilkaset. Wszystko przy użyciu
> oryginalnego tuszu.
Wow. Sporo tego. Tymbardziej dziwie sie niezrozumieniu problemu z
magenta...

Pozdrawiam,
Wlodzimierz Krzesniak