Re: Którą drukarkę do 250 zł wybrać?

Autor: Łukasz Ledóchowski <lukled_at_tlen.pl>
Data: Wed 08 Jun 2005 - 17:39:50 MET DST

Polar wrote:

> 1) pokaż mi drukarkę która nie czyści głowicy

Każda czyści, ale ilość tuszu którą zużywa Epson na czyszczenie jest
porażająca. Na szczęście ostatnio w C64 skończyły mi się równocześnie
trzy pojemniki i nie musiałem trzykrotnie przechodzić procedury
czyszczenia:)

> 2) skoro kradłeś komuś tusze... to zostawie to bez komentarza - chyba
> że była to przenośnia

Nie wiem do czego sie odnosisz. Nie kradłem nikomu tuszu.

> 3) jakby policzyć ile osób po kupnie używa oryginalnych materiałów w
> tym kraju to pewnie było by to jakieś 5%, cała reszta t/j 95% używa
> zamienników. Zupełnie jak w przypadku aut. Ile osób jeżdzi do
> ASO.... tylko Ci z nowymi autami, albo fani swoich aut

No i prawidłowo. Oryginalne są lepsze od zamienników, ale nie są warte
swoich cen.

> 4) zamienniki do Epsona też są po 10 pln. Nie przesadzaj że Canon
> jest taki tani. Koszty eksploatacji w przypadku kosztu
> nieoryginalnych tuszy są dośc podobne... (nie biorąc pod uwage tego
> że Epson oferuje osobne pojemniki, a Canon, HP i Lexmark... żadko)

4 * 9.99 = 39.96. Do Canona iP2000 masz komplet za:

> 5) Te kropki jak nie zazywasz to moga być szumy na zdjęciach, albo
> tzw ziarno... słaba jakośc skanowanego materiału lub wykoannego
> zdjęcia. "Wyrażnie dużo magenty"... he he pewnie drukowałeś dużo
> czerownych baloników :).. no to szła magenta.

Rozumiem, że Canon 1Ds Mark II robi zaszumione zdjęcia. OK. W końcu
czego można wymagać o aparatu za kilkanaście tysięcy:) Chyba nie
zrozumiałeś co napisałem... Nie tylko czerwone baloniki były czerwone,
ale też np. biała koszulka. Może i można to korygować w sterownikach,
ale trzeba nad tym troche posiedzieć i stracić trohe tuszu na wydruki
próbne. Przecietny klient sobie z tym nie poradzi i będzie miał po
prostu słabszej jakości wydruki.

> Istnieje tez takie pojęcie jak pikuliter (pl)... polecam
> doinformowanie się :)

Jestem wystarczająco poinformowany. Na pewno na jakośc wydruków ma
wpływ wielkość kropli, ale skoro porównanie C66 (4pl) do C45 (6pl)
wypada niekorzystnie dla C66, to nie może być kwestia wielkości kropli.
Po prostu tanie, pigmentowe drukarki Epsona nie są najlepszymi
drukarkami do zdjęć.

> 6) druk ekonomiczny... polecam Ci tabele wydruków testu Komputer
> Świat... HP jakoś tam nie wygrało

C86 i najtańsza eksploatacja - miałem niezły ubaw. Powiedz mi, w ile
sklepach widziałeś tusze do C6x/8x o zwiększonej wydajności? Ja
częściej widze Yeti:) Chętnie zobaczę te tabele wydruków.

> szczerze wątpie żebyś miał do czynienia z drukarkami Epson'a dłużej
> niż jeden dzień, albo na tzw dotyk w supermarkecie.

Używałem C43,C45,C62,C64,C86,CX3200,CX3650,R200,R300,Photo 900... tyle
sobie w tej chwili przypominam. Na każdej drukarce wyrukowałem co
najmniej kilka zdjęć, na niektórych kilkaset. Wszystko przy użyciu
oryginalnego tuszu.

--
# Łukasz Ledóchowski
# GG: 503647 lukled@tlen.pl